DEG-L bestyrelsen 2023

DEG-L's bestyrelse. Fra venstre: Allan Kortnum, Jeppe Rosengård Poulsen, Lars Michael Madsen, Hans Jeppesen, Niels Yde, Morten Emborg, Carsten Eriksen, Rikke Christoffersen og Ole Heinager.

DEG-L vælger ny næstformand og nye bestyrelsesmedlemmer

Efter dagens repræsentantskabsmøde i Nyborg har DEG-L's bestyrelse fået ny næstformand, et nyt medlem og tre nuværende bestyrelsesmedlemmer er blevet genvalgt.

I DEG-L's bestyrelse var næstformandsposten på valg til dette års repræsentantskabsmøde. En post, som Annette Vilhelmsen har haft siden 2019. Annette har valgt ikke at genopstille og fik derfor en stor tak for hendes store indsats for uddannelsessektoren.

Rikke Christoffersen, direktør Aalborg Handelsskole, som vi i forvejen kender fra bestyrelsen, er blevet valgt til næstformandsposten.

- Jeg er utrolig glad og stolt over at være valgt til næstformand i DEG-L’s bestyrelse. De erhvervsrettede uddannelser har en afgørende betydning for vores erhvervsliv, samfund og ikke mindst den enkelte elev. Derfor er det også en mærkesag for mig, at vi prioriterer og fortsætter med at investere i de erhvervsrettede uddannelser, så de kommer til at stå endnu stærkere i fremtiden. Jeg glæder mig derfor til et fortsat tæt samarbejde med formanden og hele bestyrelsen i DEG-L, så vi sammen kan sikre de mest optimale rammer for de unge, der tager erhvervsrettede uddannelser, siger Rikke Christoffersen.

Sammen med næstformandsposten var tre ordinære bestyrelsespladser på valg. De tre pladser bliver indtaget af Morten Emborg og Allan Kortnum, som er blevet genvalgt, og Jeppe Rosengård Poulsen, der som nyopstillet kandidat og direktør for SOSU H er blev valgt til bestyrelsen.

Carsten Eriksen bliver 1. suppleant og indtræder direkte i bestyrelsen på Rikke Christoffersens vakante plads. 2. suppleant til bestyrelsen bliver Steffen Lund.

Stort tillykke til den nye bestyrelse!