Kemp & Lauritzen - logo

Kemp & Lauritzen

Mangler du inspiration til undervisningsforløb, som styrker erhvervsskoleelevers klimahandlekompetencer? Kemp & Lauritzen har tænkt bæredygtighed helt ind i kernen af deres virksomhed og har stillet sig til rådighed som case for eleverne på erhvervsskoler- og gymnasier.

Om Kemp & Lauritzen

Kemp & Lauritzen leverer tekniske ydelser og service til hele Danmark. Virksomheden laver projekter inden for blandt andet el, VVS og ventilation. Kemp & Lauritzen har en national strategi for bæredygtighed, der har fokus på at bæredygtighed handler om at drive forretning på en måde, der minimerer negative påvirkninger og maksimerer positiv værdi for mennesker, miljø og samfundet. Det betyder konkret, at virksomheden bidrager til den grønne omstilling ved at lave løsninger til kunder, der nedbringer kundernes Co2-aftryk.

Regionschef

Danny Rasmussen er regionschef, og han har arbejdet hos Kemp & Lauritzen i 7 år. Det som driver Danny, er arbejdet med at finde tekniske løsninger på den grønne omstilling.

Energikonsulent

Torben Krogh er energikonsulent og har været hos Kemp & Lauritzen i 10 år. Torben arbejder med energioptimering, hvor han med udgangspunkt i kundernes eksisterende installationer finder måder at reducere energiforbruget på.

Lærlinge

Alem Zgonic er i lære som VVS'er og arbejder til dagligt med at sætte varmepumper op. Chris Jonathansen er elektrikerlærling og arbejder med at sætte ladestandere op i hele landet.

Ekstramateriale

Kemp & Lauritzens arbejde for et grønnere Danmark

Undervisningsideer

Nedenfor kan du hente ideer til, hvordan Kemp & Lauritzen kan bruges som læringselement i undervisningen i forskellige fag i erhvervsuddannelserne og på de gymnasiale uddannelser. Ideerne er udviklet af undervisere, der har været på besøg på virksomheden.