Gymnasier

Få overblik over de seneste analyser på det gymnasiale område.

• Elever der sidder
    Gymnasier

Analysen viser hvilke linjer, der tegner sig i elevsammensætningen på tværs af forskellige studieretninger på HHX og HTX.

• Finans, analyse, tal
    Gymnasier

Ændret karakterkravs betydning for optaget på hhx, htx og stx

• htx elever i laboratorie
    Gymnasier

Siden 2016 har der været en stødt tilbagegang i den samlede tilgang til de gymnasiale uddannelser. Hvis man dykker ned i tallene, dækker de dog over nogle forskellige og modsatrettede tendenser.

• Elev, computer
    Gymnasier

Hvad kendetegner de digitale teknologiforståelseskompetencer, som eleverne opnår på hhx og htx? DEG har undersøgt, hvordan der arbejdes med digital teknologiforståelse på de erhvervsgymnasiale uddannelser.

• Elever, læser
    Gymnasier

Analysen giver indsigt i unges overvejelser og begrundelser for at vælge gymnasieretning og gymnasium. Analysen skaber ny viden om, hvordan de nuværende ungdomsårgange oplever de erhvervsgymnasiale uddannelser, og hvad der påvirker deres overvejelser på valgrejsen.

• htx elever i gruppearbejde
    Gymnasier

Denne rapport sætter fokus på brobygning på hhx og htx. Rapporten præsenterer resultater, der synliggør potentialer ved brobygning for grundskoleelever.

• Billeder af sæder i en stor sal
    Gymnasier

Dette faktaark kortlægger overgangsfrekvensen til videre uddannelse fordelt på dimittender fra de fire gymnasiale uddannelser htx, hhx, hf og stx.

• Elever med ryggen til, trivsel
    Gymnasier

Denne analyse har til formål at give et overblik over trivslen på de erhvervsgymnasiale uddannelser, da trivsel spiller en stor rolle for unges livskvalitet og indlæring.

• Transport, bil, elev
    Gymnasier

I analysen undersøges transporttidens betydning for krydssøgning fra de erhvervsgymnasiale til de almengymnasiale uddannelser.

• lærer
    Gymnasier

Erhvervsgymnasierne oplever udfordringer med at finde kandidater, der lever op til de faglige mindstekrav, der er politisk fastsat. Med denne spørgeskemaundersøgelse ønsker DEG at give et overblik over omfanget af problemerne samt inden for hvilke fag og med hvilke typer af kandidater, der typisk opstår vanskeligheder.