Klimacase Give Steel

Give Steel

Mangler du inspiration til undervisningsforløb, som styrker erhvervsskoleelevers klimahandlekompetencer? Give Steel har tænkt bæredygtighed helt ind i kernen af deres virksomhed og har stillet sig til rådighed som case for eleverne på erhvervsskoler- og gymnasier.

Om Give Steel

Give Steel er en virksomhed, der producerer stålkonstruktioner til byggeri. Der er tale om alt fra at producere en lille landbrugshal til at producere en sportsarena i Norge eller en lufthavn på Grønland. Der er ca. 600 medarbejdere ansat i Give Steel.

Direktør

Torben Larsen er direktør og medejer af Give Steel, og har været det i 19 år.

Cheif Sustainability Officer

Anette Maria Christensen er Cheif Sustainability Officer. Siden 2020 har hun udelukkende arbejdet med social og klimamæssig bæredygtighed hos Give Steel. Fra 2010-2020 arbejdede Anette med virksomhedens markedsføring.

Smed

Simon Dalager Nielsen er udlært klejnsmed og har været ansat i 9 år.

Salgsingeniør

Mads Emil Madsen er teknisk salgsingeniør. Han er oprindeligt uddannet tømrer, men har senere gennemført et adgangskursus til ingeniøruddannelsen og uddannet sig til diplomingeniør indenfor byggeri. Mads Emil har været ansat i 3,5 år.

Ekstramateriale

Social bæredygtighedsberegner

Give Steel's hjemmeside

Undervisningsideer

Nedenfor kan du hente ideer til, hvordan Give Steel kan bruges som læringselement i undervisningen i forskellige fag i erhvervsuddannelserne og på de gymnasiale uddannelser. Ideerne er udviklet af undervisere, der har været på besøg på virksomheden.