AMU

Her finder du en oversigt over aktuelle analyser, vi har udarbejdet om voksen- og efteruddannelsesområdet.

• Bestyrelsesarbejde, papir, samarbejde
    AMU

Der er et stort potentiale i at motivere virksomhederne til at benytte AMU, endnu mere end de gør i dag. Derfor har DEG samlet viden i et desk research og udarbejdet et værktøj til skolens bestyrelse for at inspirere til skolens drøftelse om virksomhedernes motivation for at benytte jeres kursuscentre

• Voksen, computer, elev, amu
    AMU

Kursusaktivitet på AMU i 2022.

• Elev, voksen, computer
    AMU

Denne analyse præsenterer udvalgte nøgletal vedr. aktivitet på arbejdsmarkedsuddannelserne de seneste 10 år. Analysen viser blandt andet, at aktiviteten på AMU er halveret inden fra 2011 til 2021.

• Hænder skriver på computertastatur
    AMU

Hvordan har brugen af fjernundervisning udviklet sig før og under perioden, der var påvirket af covid-19?

• Lommeregner, kuglepen, finans, business
    AMU

Såvel ledige som ansatte og selvstændige kan benytte sig af AMU-kurserne, men der gælder forskellige regler mht. betaling og refusion af kurserne.

• Kommunernes anvendelse af AMU fordelt på kursusnavn i 2019
    AMU

Ledige, der er bosat i Danmark, har adgang til arbejdsmarkedsuddannelse (AMU), men gør jobcentrene brug af muligheden?