EUD

Her finder du en oversigt over aktuelle analyser, vi har udarbejdet på erhvervsuddannelsesområdet.

• Tømrer elev bygger af træ
    EUD

I denne analyse har DEG kortlagt, hvor eleverne går hen, når de falder fra en erhvervsuddannelse. Analysen viser, hvornår på uddannelsen eleverne falder fra og giver en karakteristik af de elever, som falder fra.

• Personvognsmekaniker elev arbejder med dæk/fælge
    EUD

DEG har udarbejdet en analyse, som ser nærmere på lærepladsområdet i 2021. Analysen har fokus på, hvordan lærepladsområdet har udviklet sig efter den gradvise genåbning af Danmark i 2021 samtidigt med, at arbejdsmarkedet i samme periode er blevet præget af en højkonjunkturel økonomisk udvikling.

• Smed elev og lærer ved maskine
    EUD

Hvilken betydning har virksomhedernes størrelse og branche for, hvorvidt en virksomhed, som er godkendt til at have lærlinge, overhovedet har lærlinge? Og hvilken betydning har virksomhedernes størrelse og branche for, hvordan lærlinge rekrutteres?

• VVS elev svejser
    EUD

Analyse af den kontakt og vejledning i det kommunale system, der møder ledige borgere, der potentielt kan blive nye elever på erhvervsuddannelserne.

• En smed der svejser
    EUD

Adfærdsanalyse af lærepladser ved 3.395 elever optaget direkte på grundforløb 2 og 4.095 virksomheder godkendt til at have lærlinge/elever.

• Flymekaniker i refleksvest rører ved flyvinge
    EUD

Danske Erhvervsskoler og -Gymnasier har i tæt samarbejde med 32 medlemsskoler sat sig for at blive klogere på de voksne elever, der allerede er startet på en erhvervsuddannelse. Hvorfor, hvordan og hvornår valgte de at starte uddannelse, og hvad var alternativet?

• Elev, anlægsstruktør, DM i Skills
    EUD

Denne lærepladsanalyse tyder på at lærepladsaftaler indgået før COVID-19 satte ind, ikke har været påvirket af krisen i nævneværdig grad.

• Webudvikler elever arbejder ved computer
    EUD

Hvem er eleverne, der går på hovedforløb?

• ug.dk
    EUD

Hvem er eleverne, der går på grundforløb 2?

• Personvognsmekaniker elever arbejder med motorer
    EUD

Hvem er eleverne, der går på grundforløb 1?

• Tandklinikassistent elev arbejder
    EUD

Beskæftigelsesfrekvensen for de erhvervsuddannede har været stigende i perioden fra 2011 til 2017.

• Elev ælter dej
    EUD

Her får du overblik over, hvordan det ser ud med fuldførelsen af grundforløb 1, grundforløb 2 og hovedforløbet på eud.