AMU (1).png

AMU-audit netværkskonference

Konference
21 maj 2024

Danske Erhvervsskoler og – Gymnasier og Danske SOSU-skoler inviterer alle med ansvar for AMU og alle, som arbejder med AMU audit til den årlige netværkskonference.

Kom og del dine erfaringer om arbejdet med auditopgaver og bliv klogere på, hvad der rør sig i forhold til tilsyn og kvalitetssikring på AMU-området.

Dagen byder på en række oplæg fra STUK og STIL, som deler deres erfaringer med gennemførte tilsyn og praksistjek samt AMUkvalitet. Derudover vil du også blive klædt på til at organisere og administrere fleksible forløb (bl.a. asynkrone fjernundervisningsforløb) i overensstemmelse med det gældende regelmæssige rammer.

• 09.30 - 10.00
    Morgenmad og ankomst
  • 10.00 – 10.15
    Velkomst v. Katrine Laubjerg, Danske Erhvervsskoler og -Gymnasier og Lotte Mollerup, Danske SOSU-skoler
  • 10.15 – 11.00

AMUkvalitet – muligheder for kvalitetsudvikling v. specialkonsulent Christa Corfitsen, STIL
    STIL giver en status på implementeringen og der bliver mulighed for at erfaringsudveksle om, hvordan vi fremadrettet sikrer, at flest muligt evaluerer i det nye system. Derudover vises de nye muligheder for dataudtræk i AMUkvalitet med henblik på at bruge AMU-kvalitet i kvalitetsudviklingen på skolerne.

• 11.00– 11.15
  • 11.15 – 12.00
    Erfaringer og læring fra praksistjek og tilsyn v. STUK
    Styrelsens præsenterer de seneste læringspointer fra praksistjek og tilsyn og fortæller om kommende indsatser på området.
  • 12:00 – 13.00
    Frokost
  • 13.00 – 14:00

Regelgrundlag for fleksibel tilrettelæggelse af AMU v. STUK
    Fleksible forløb i form af asynkron fjernundervisning, blended learning og mikrolearning bliver i højere grad efterspurgt. Styrelsens oplæg tager afsat i gældende regelgrundlag i forhold til tilskudsregler, indberetning og dokumentationskrav ved afholdelse af fleksible kursusforløb.

• 14.00 – 14.20
    Pause (kaffe og kage)
  • 14.20 – 15:00

Nye rammer for udlægning af godkendelser v. Katrine Laubjerg, Danske Erhvervsskoler og -Gymnasier og Lotte Mollerup, Danske SOSU-skoler
    Som en del af den nye AMU-udbudsmodel, vil der fremadrettet være skærperede krav til udlægning mellem skoler. Bliv klogere på de nye regler samt hvilke muligheder, der fremadrettet bliver for at udlægge en godkendelse.

Afrunding og tak for i dag
Tilmeldingsformular
Skole

Syddansk Erhvervsskole, Petersmindevej 1 F, 5000 Odense