Kvalitetsnetværket

AI i kvalitetsarbejdet

Konference
6 maj 2024

Kvalitetsnetværket inviterer til årets første fysiske arrangement med fokus på AI i kvalitetsarbejdet.

Til dette arrangement bliver omdrejningspunktet først og fremmest en workshop faciliteret af det nationale videnscenter "Viden om data". Workshoppen tager afsæt i AI-værktøjet Copilot, som er Microsofts chatbot, og der vil være en vekselvirkning mellem oplæg og konkrete hands-on øvelser. Samlet set er workshoppens formål at give deltagerne en konkret forståelse for, hvordan kunstig intelligens kan benyttes i kvalitetsarbejdet, samt et fælles begrebsapparat og en forståelse for teknologiens muligheder og faldgruber.

Workshoppen faciliteres af Julie Andersen og Camilla Enevoldsen, der til dagligt arbejder med at støtte de merkantile erhvervsskoleundervisere i udviklingen af kompetencer inden for data, forretningsudvikling, bæredygtighed og nye teknologier. Derudover udvikler de undervisningsmaterialer og holde gæsteoplæg om blandt andet kunstig intelligens for både elever og undervisere på landets merkantile erhvervsskoler.

Foruden workshoppen byder dagen også på erfaringsudveksling med eksempler fra skoler, der allerede har kastet sig ud i at bruge kunstig intelligens i kvalitetsarbejdet.

Dagen inkluderer morgenmad v. ankomst og frokost.

• 09.30 - 10.00
    Ankomst, bolle m. ost og kaffe.
    Workshop og øvelser v. videnscenter
    Frokost
    Workshop fortsat v. videnscenter
    Skoleeksempler og erfaringsudveksling

Der er ingen krav for at deltage, men for at få mest muligt ud af dagen, vil deltagere forud for arrangementet få tilsendt en mail med en lille "pakke" af informationer, som vi meget gerne ser, at man har orienteret sig i på forhånd. Der er tale om en kort podcast og eventuelle korte videoklip.

Der er begrænset med pladser, så sørg for at tilmelde dig hurtigst muligt.

Tilmeldingsformular
Skole

Erhvervskollegiet, Syddansk Erhvervsskole, Odense Studievej 50 5220 Odense SØ
Mandag d. 6. maj kl. 09:30-15:00
29. april
Pris
Prisen fastsættes ud fra antallet af deltagere og afregnes på bagkant. Den vil dog ikke overstige 600 kr./deltager.
Bemærkninger
Ved afbud efter tilmeldingsfristen faktureres det fulde beløb

Rasmus

Rasmus Glavind Espersen