Folkemøde

Mangler du en ekspert til din folkemødedebat?

Nyhed

Danske Erhvervsskoler og -Gymnasier kommer til Bornholm, når Folkemødet løber af stablen den 13.-15. juni 2024. Direktører fra erhvervsskolerne og formandskaberne i DEG-L og DEG-B melder klar til debat.

Juni mødes vi endnu en gang til Folkemødet på Bornholm. Danske Erhvervsskoler og –Gymnasier stiller med en række eksperter, der er klar til at debattere alt der handler om unge, voksne, uddannelse og arbejde.

Afholder din organisation et event, hvor I mangler en uddannelsesekspert, kan du her på siden se, hvem fra DEG og hvilke direktører, der deltager i Folkemødet.

Hvis du har en god idé til en debat, som du gerne vil samarbejde om, er du velkommen til at kontakte rådgivningskonsulent i DEG, Rasmus Kjær Slot på  rks@deg.dk.

Debattemaer

DEG er forening for erhvervsskolerne, der udbyder erhvervsuddannelser, de gymnasiale uddannelser, hhx og htx, samt voksen- og efteruddannelse. Foreningen og medlemsskolerne brænder for at skabe de bedst mulige rammer for, at unge og voksne kan gennemføre erhvervsrettede uddannelser og kurser. Det giver anledning til at debattere en række emner, om uddannelsernes kvalitet, om strukturerne omkring uddannelserne er de rigtige og vigtigst af det hele: elevernes og kursisternes faglighed og trivsel.

Nogle af de emner, som DEG meget gerne vil sætte på dagsordenen, er:

Erhvervsuddannelserne

• Trivsel, kultur og diversitet på erhvervsuddannelserne
  • Rekruttering og gennemførsel på erhvervsuddannelserne
  • Praksisfaglighed, faglig stolthed og øget kvalitet

Gymnasiale uddannelser

• Fremtidens ungdomsuddannelser
  • Unge og trivsel
  • Talentudvikling på ungdomsuddannelserne
  • Demokrati og dannelse
  • Teknologi og AI i uddannelsessystemet

Voksen-og efteruddannelse

• Efteruddannelse hele livet
  • Kompetencer til den grønne omstilling
  • Vigtigheden af basale kompetencer og muligheden for opkvalificering og sporskifte gennem AMU

Debattører fra DEG

Allan Kortnum
Formand Danske Erhvervsskoler og -Gymnasier - Lederne

Allan er formand og en del af Danske Erhvervsskoler og -Gymnasier–Ledernes bestyrelse.

Bo Sejer Frandsen
    Formand Danske Erhvervsskoler og -Gymnasier - Bestyrelserne

Bo Sejer Frandsen er ved generalforsamlingen den 24. april 2024 konstitueret til formand for Danske Erhvervsskoler og -Gymnasier – Bestyrelserne.

Billede af næstformand for DEG-B, Kasper Palm
      Næstformand Danske Erhvervsskoler og -Gymnasier - Bestyrelserne

Kasper er næstformand og en del af Danske Erhvervsskoler og -Gymnasier - Bestyrelserne

Rikke Christoffersen
      Næstformand Danske Erhvervsskoler og -Gymnasier - Lederne

Rikke er næstformand og en del af Danske Erhvervsskoler og -Gymnasier–Ledernes bestyrelse.

Lars Michael Madsen
      Bestyrelsesmedlem DEG-L og VEU-udvalgsformand

Bestyrelsesmedlem og formand for VEU-udvalget i Danske Erhvervsskoler- og Gymnasier – Lederne.

Direktører på Folkemødet

• Anya Eskildsen, direktør Niels Brock