Louisiana: DM i Erhvervscase 2022

Louisiana er årets casevirksomhed til DM i Erhvervscase 2022

Pressemeddelelse

DM i Erhvervscase for hhx-elever er skudt i gang, og i år er det med Louisiana i centrum som årets virksomhedscase.

DM i Erhvervscase er en årlig konkurrence, hvor gymnasietalenter fra hhx fra hele landet demonstrerer analytiske evner, kreativitet og forretningsudvikling med udgangspunkt i en virksomhed. Bag mesterskabet står Danske Erhvervsskoler og -Gymnasier, som ser frem til at opleve de mange spændende idéer, som eleverne bringer til bordet med udgangspunkt i et moderne og verdenskendt museum som Louisiana.

- Vi er glade for, at Louisiana har sagt ja til at være case i år. Det er en populær kulturinstitution i både ind- og udland, og jeg er sikker på, at vores hhx-elever bliver begejstrede for at arbejde med en spændende case som Louisiana, hvor de kommer til at folde de teorier ud, de har lært, i praksis, siger Jesper Nielsen, direktør i Danske Erhvervsskoler og -Gymnasier.

Louisiana byder eleverne velkommen

På Louisiana ser man frem til samarbejdet, og glæder sig til at følge gymnasieleverne dyste i at udvikle de bedste forretningsplaner, markedsstrategier og innovative forretningsidéer med udgangspunkt i museet.

- På Louisiana er vi oprigtigt spændte over at være blevet valgt ud som årets erhvervscase. Det er en stor mulighed for at komme i dialog med, blive analyseret af og få input fra unge studerende landet over. Og vi byder det særligt velkommen her efter corona-årene, fordi vi håber, at de studerende ud fra deres særlige perspektiv vil komme med nye ideer og indspark, der kan inspirere, udfordre og forhåbentlig vise nye veje – både for Louisiana, men gerne også for kulturinstitutioner generelt, siger Thomas Bendix, Marketing- og kommunikationschef Louisiana

Dansk Erhverv er partner bag DM

Dansk Erhverv er for sjette år i træk partner i DM i Erhvervscase. For Dansk Erhverv er danmarksmesterskabet en væsentlig begivenhed, der kommunikerer vigtig viden om hhx, herunder uddannelsernes tilknytning til erhvervslivet, teknologisk nytænkning samt kobling mellem teori, innovation og virkelighed.

- Hhx er en unik gymnasieuddannelse, fordi undervisningen kombinerer teori og praksis. Gennem projektarbejde får eleverne sat kød og blod på, hvad fagene kan og skal bruges til på den anden side af uddannelsessystemet. Vi er derfor både stolte over og glade for, at Louisiana vil bidrage til, at vi får det budskab ud til langt flere unge, siger Claus Rosenkrands Olsen, uddannelsespolitisk chef i Dansk Erhverv.

Jesper Nielsen, direktør, Danske Erhvervsskoler og –Gymnasier: 25 65 92 78
Thomas Bendix, Marketing- og kommunikationschef, Louisiana: 28 58 50 98