Erhvervsuddannelse

• Erhvervsuddannelsesprisen 2024
    Pressemeddelelse

Emilie Rath fra WICOTEC KIRKEBJERG og Jørgen Olsen fra JYSK Academy anerkendes for deres ekstraordinære indsats for erhvervsuddannelserne.

• Nordea-fondens Værkstedspulje
    Nyhed

I juni 2023 øremærkede Nordea-fonden en værkstedspulje på 100 mio. kr. til nye værksteder, nyt udstyr og kompetenceudvikling på FGU og erhvervsskoler, som nu uddeles til skoler landet over.

• Tradium- Dronningen besøger erhvervsuddannelserne
    Nyhed

I sidste uge besøgte H.M. Dronningen erhvervsuddannelserne på Tradium i Randers.

• Ole Heinager
    Nyhed

Ny aftale om reform af universitetsuddannelserne afsætter midler til erhvervsuddannelserne.

• DM i Skills 2023
    Nyhed

Danske Erhvervsskoler og -Gymnasier er endnu en gang sponsor af årets fedeste, faglige fest, DM i Skills. Inden længe skal elever fra erhvervsuddannelserne konkurrere om at blive landets bedste i deres fag og vise deres talent for omverdenen.

• Elev med boremaskine
    Debat

Det er afgørende, at en væsentlig del af forskningsreserven for de kommende år går målrettet til at styrke forskning og praksisudvikling af erhvervsuddannelserne, skriver de fem aktører.

• Gearet til den grønne omstilling
    Arrangement

Hvis Danmark skal nå i mål med den grønne omstilling – og det skal vi – så kræver det dygtige og veluddannede faglærte. Derfor samler Danske Erhvervsskoler og -Gymnasier interessenterne på erhvervsuddannelsesområdet til en temadag om den grønne omstilling.

• Christiansborg, tårnet
    Pressemeddelelse

Nye tal viser et fald i optaget på erhvervsuddannelserne på 17%. Danske Erhvervsskoler- og Gymnasier (DEG) har efterspurgt, at erhvervsuddannelserne kommer til at fylde mere i valgkampen og har sammen med 40 organisationer peget på, at der er behov for investeringer her og nu, hvis søgningen skal øges og kvaliteten skal styrkes.

• Graf
    Pressemeddelelse

Netop opgjorte tal fra Børne- og Undervisningsministeriet viser, at optaget på grundforløb 2 er faldet med 17%. Udviklingen går stik imod de politiske mål om, at flere skal starte på en erhvervsuddannelse. Faldet betyder også, at erhvervsskolerne er i gang med svære tilpasninger.

• DEG høringssvar

Danske Erhvervsskoler og -Gymnasier (DEG) takker for muligheden for at afgive høringssvar i forbindelse med ovenstående høring.